menusearch
golbangedena.ir

بیش از ۱۱هزار تن گندم و کلزا خرید تضمینی شد

جستجو
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۱۷:۲
۱۴۰۲/۳/۲ سه شنبه
(0)
(0)
بیش از ۱۱هزار تن گندم و کلزا خرید تضمینی شد
بیش از ۱۱هزار تن گندم و کلزا خرید تضمینی شد

گلبانگ دنا_ با شروع فصل برداشت گندم، بالغ بر 11هزار تن از این محصول توسط گندم‌کاران کهگیلویه و بویراحمدی و در قالب خرید تضمینی تحویل مراکز خرید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلبانگ دنا :مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد که به اتفاق ریئس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ،مدیرمدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد،رئیس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد، و با همراهی امام جمعه، بخشدار، مدیر جهاد کشاورزی و رییس اداره تعاون روستایی این شهرستان از مرکز خرید گندم شهرستان چرام و نمونه گندم های خریداری شده بازدید داشتند، اظهار نمودند: به دلیل وسعت جغرافیایی و تنوع شرایط آب و هوایی استان، خرید این محصول از دهه سوم اردیبهشت ماه در شهرستان های گرمسیری استان همچون کهگیلویه،چرام ،بهمئی آغاز و این روند تا پایان فصل برداشت از کشاورزان و در مراکز خرید ادامه خواهد داشت.

 

علی بخش شجاعی نژاد مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد از خرید تضمینی حدود ۱۱ هزار تن گندم و کلزا در شهرستان‌های گرمسیری استان توسط مراکز تعاون روستایی خبر دادو گفت فرایند خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان همچنان ادامه دارد.

 

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراکز خرید این اداره‌کل تا اخرین روز برداشت و تا هر زمانی که لازم باشد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تاکنون ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن گندم و ۶۰۳ تن کلزا را به صورت تضمینی خرید و در مراکز و انبارهای خود ذخیره کردند.

 

شجاعی نژاد گفت: گندم خریداری شده به سیلوی شرکت غله حمل می‌شوند که در این زمینه نیازمند همکاری شبکه حمل و نقل بار هستیم که با توجه به افزایش میزان خرید و محدودیت ظرفیت مراکز نگهداری موقت، مشکلی در فرایند حمل این محصول استراتژیک به وجود نیاید.

 

علی بخش شجاعی نژاد با بیان اینکه علاوه بر مراکز ما، شرکت غله نیز اقدام به خرید گندم کرده است، تصریح کرد: میزان خرید و تحویل گندم در مراکز تعاون روستایی به نسبت مشابه سال قبل بیش از یک‌هزار تن بیشتر بوده است.

 

شجاعی نژاد از برنامه‌ریزی علمی و جهادی متولی ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، انسجام بین‌بخشی و پای کار بودن ادارات تابعه از جمله تعاون روستایی و همچنین بارش‌های مناسب به عنوان دلایل افزایش تولید محصول استراتژیک گندم و به تبع آن افزایش خرید تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان نام برد.

 

شجاعی نژاد افزود: پیش بینی می‌شود در این مراکز بیش از 20هزار تن گندم جمع آوری و به سیلوها تحویل گردد.

 

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان مجدداً و مکرراً از همه کشاورزان عزیز درخواست دارد گندم خود را برای کاهش واسطه‌گری و دلالی و قاچاق گندم به مراکز دولتی خرید تضمینی گندم تحویل دهند.

 

در این بازدید دکتر معتمدی پورضمن بازدید از انبارهای ذخیره گندم گفت : کشاورزان در خصوص تحویل،خرید و افت محصول خود دغده خاطر نداشته باشند و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: امسال شرایط مناسبی در استان برای تولید گندم به لطفاً نزولات اسمانی و همچنین ارایه مشاوره فنی به کشاورزان فراهم شده است.

به گفته وی با حرکت جهادی در زمان رصد و پایش، سن غلات کنترل و محصولی خوب در استان تولید و در حال برداشت است.

 

 

وی ادامه داد: تاکنون ۴۲ هزار تن گندم معمولی و یک هزار و ۱۳۰ تن گندم دوروم همچنین مقدار۷۱۲ تن کلزا ازکشاورزان در مناطق گرمسیری خریداری و ذخیره سازی شده است و گفت با تمهیدات فنی و ترویجی انجام شده و همت کشاورزان پیش بینی می‌شود که میزان تولید کلزا به900 تن برسد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود :برداشت و خرید تضمینی گندم وکلزا تا اخرین روز برداشت و تا هر زمانی که لازم باشد ادامه دارد.



نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار