به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلبانگ دنا، مدیرکل اداره پست این استان گفت: همشهریان اگر مدرکی از دیگران را پیدا کردند حتما آن را در صندوقهای پستی انداخته و یا به دفاتر پست تحویل دهند.
هادی خسروی فرد افزود: شرکت پست با طراحی سرویسی به نام پست یافته شرایطی ایجاد کرده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت http://postyafteh.post.ir این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک مفقود شده خود از جمله کارت بانکی و کارت ملی خود بپردازند.
وی ادامه داد: براین اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود میتواند مطلع شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر؟
اگر مدارکتان را گم کردهاید بخوانیدخسروی فرد اضافه کرد: در صورتی که مدرک مفقودی به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما تاریخ تحویل آن هم اعلام میشود.
مدیرکل اداره پست استان گفت: افراد در صورت مفقود شدن مدارکی از جمله شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارتهای نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیتنامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارتهای اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانهها و گواهی ها، انواع چک، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت به شعب این اداره مراجعه کنند.
فقط ٦ ماه فرصت دارید به دنبال مدارکتان بروید
خسروی فرد گفت: همه مدارک پیدا شده تنها تا ٦ماه در اداره پست باقی میمانند و پس از این مدت به ادارات مربوطه ارجاع داده میشود.
وی افزود: پس از مراجعه به دفاتر پستی ممکن است دو حالت پیش بیاید: اول آن که مدارک فرد بهطور اتفاقی به همان دفتر تحویل داده شده باشد که دراین صورت فرد میتواند با پرداخت مبلغی مدارک خود را دریافت کند.
در حالت دوم، مدارک فرد در آن دفتر نیست، اما فرد میتواند با پرداخت مبلغی و پر کردن یک فرم آدرس محل سکونت خود را اعلام کند تا از طریق پست مدارک مربوطه برای او ارسال شود.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
پایگاه خبری تحلیلی گلبانگ دنا با تکیه بر لطف الهی جهت روشنگری و آگاهی بخشی راه اندازی گردیده است.
استان کهگیلویه وبویراحمد-یاسوج-معصوم آباد -ابودر 5پلاک 8