menusearch
golbangedena.ir

احراز هویت در سجام رایگان شد

جستجو
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۵:۲۸:۳۳
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ دوشنبه
(0)
(0)
احراز هویت در سجام رایگان شد
احراز هویت در سجام رایگان شد

 

احراز هویت در سجام رایگان شدبه گزارش پایگاه خبری گلبانگ دنا؛ آقای حسین فهیمی در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان ثبت نام رایگان در سامانه سجام و احراز هویت غیرحضوری را فراهم کرده ایم تا مردم برای ثبت نام و احراز هویت به دفاتر پیشخوان یا کارگزاری ها مراجعه نکنند و بصورت غیر حضوری ثبت نام کنند.

فهیمی اضافه کرد: آزادسازی سهام عدالت در یکی از پرنوسان ترین سال های بازار سرمایه اتفاق افتاد.

وی گفت: از جمعیت ۸۵ میلیون نفر، نزدیک به ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت هستند و با آزادسازی این سهام، اداره و مالکیت سهام عدالت از کنترل دولت خارج و در اختیار مردم قرار گرفت.

فهیمی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت در دو مرحله صورت گرفت افزود: علاوه بر توصیه های ما بر عدم فروش سهام عدالت به مردم، امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، همواره این موضوع مدنظر ما بود که امکانات و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا مردم دارایی خود را مدیریت و نظارت کنند و از حقوق و منافع دارایی خود بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: امروز در مرحله دیگری از آزادسازی سهام عدالت، شرکت های سرمایه گذاری استانی مجامع خود را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ استان مرحله نخست مجامع عادی خود را برگزار کرده اند، افزود: سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا بتوانند در مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت کنند و از اعمال حق تقدم و منافع سهامداری خود در این شرکت ها استفاده کنند.

۱۳ شرکت سرمایه گذاری استانی، هلدینگ می‌شوند

معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس گفت: از ۴۹ شرکت استانی، سهام عدالت ۳۶ شرکت در بورس و فرابورس پذیرش شده اند و قرار است ۱۳ شرکت باقیمانده در قالب هلدینگ به سهامدار سهام عدالت تخصیص داده شود.

آقای محمدرضا معتمد، در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، افزود: شرکت های سرمایه گذاری استانی، توانایی این را دارند در پروژه های سودمند در سطح کشور مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: صندوق بازارگردانی برای شرکت های سرمایه گذاری استانی ایجاد خواهد شد.

معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس ادامه داد: شرکت های سرمایه گذاری استانی بر اساس رای هیئت مدیره که در ۲۰ یا ۲۱ اسفند سال جاری انتخاب خواهند شد به شناسایی توانمندی های خود در اجرای پروژه ها در سطح کشور یا استان خواهند پرداخت و از منافع آن بهره مند می‌شوند.

معتمد گفت: لازم است همه مشمولان در تمام سامانه های لازم از جمله سجام ثبت نام کنند تا همه منافع لازم به‌ آنها اختصاص یابد. در این صورت‌ آنها می‌توانند از منافع نقدی و افزایش سرمایه در اسرع وقت بهره مند شده و از هر تغییری در ارزش شرکت های سرمایه گذاری استانی باخبر شوند.

وی به ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت های استانی اشاره کرد و گفت: موضوع آن توسط شورای عالی بورس تصویب شده و هدف آن حمایت از شرکت های استانی است.

اکنون سه مرحله سود سهام عدالت واریز شده است

در این نشست آقای حسنعلی قنبری، معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: متولی سهام عدالت، وزارت امور اقتصادی و دارایی است و سازمان خصوصی سازی به عنوان یکی از بازو های اجرایی، بخش هایی از وظایف اجرایی را عهده دار است.

وی افزود: تاکنون طی سه مرحله، سود سهام توسط سازمان خصوصی سازی واریز شده است. در این مدت ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت واریز شده است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار