menusearch
golbangedena.ir

بازدید نماینده ولی فقیه در استان از مراکز خرید و جمع آوری سیب صنعتی درمنطقه کاکان

جستجو
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۸:۵۳
۱۴۰۰/۷/۲۵ یکشنبه
(0)
(0)
بازدید نماینده ولی فقیه در استان از مراکز خرید و جمع آوری سیب صنعتی درمنطقه کاکان
بازدید نماینده ولی فقیه در استان از مراکز خرید و جمع آوری سیب صنعتی درمنطقه کاکان

گلبانگ دنا،بازدید نماینده ولی فقیه در استان از مراکز خرید و جمع آوری سیب صنعتی درمنطقه کاکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلبانگ دنا، امروزیکشنبه 25مهر 1400حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیرحسینی نماینده ولی فقیه دراستان کهگیلویه و بویراحمد،مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد،الیاس تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد،قدرت اله ویسی مدیرسازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد،حجت الاسلام والمسلمین سید نصراله مصطفوی نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ودیگرمدیران استانی و شهرستانی ازمراکز خرید سیب صنعتی درمنطقه کاکان بازدید کردند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: در راستای حمایت از باغداران استان و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از تولید، سازمان تعاون روستایی استان از 24 مهرماه سال جاری اقدام به خرید سیب صنعتی در 3 مرکز خرید در سراسر استان کرده است. این مراکز شامل منطقه کاکان (محوطه شرکت تعاونی روستایی مزرعه ،اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویراحمد )، تل خسرو (شرکت تعاونی روستایی دانش)و شهرستان دنا اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان دنا آماده دریافت سیب صنعتی باغداران است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم سیب صنعتی ۱۴ هزار و ۶۰۸ ریال تعیین شده است، بیان کرد: باغداران می‌توانند سیب‌های زیر درختی خود را بصورت فله ای وبا در دست داشتن کپی کارت ملی و شماره شبای حساب بانک کشاورزی به این مراکز تحویل دهند.

قدرت اله ویسی افزود:امسال گرمای تابستانه موجب شده تا سیب‌ها زودتر رسیده و این عامل هم به ریزش شدید سیب‌ها منجر شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خاطر نشان کرد:به علت عرضه بیشتر سیب صنعتی، کارخانه ها و دلالان نیز فضا را برای عدم همراهی در خرید مناسب دیدند که دولت در این زمینه برای عدم تضرر کشاورزان وارد خرید تضمینی شد.

ویسی با اشاره به اینکه شهرستان دنا، بویراحمدومنطقه کاکان از قطب‌های مهم کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شوند و اشتغال، گردش مالی و اقتصاد این شهرستان هاومنطقه کاکان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

او در پایان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد سالانه 125هزار تن سیب درختی تولید و روانه بازار می‌کند که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۳۰ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می‌شود، خرید سیب زیر درختی درجه سه با قیمت بسیار پایین توسط کارخانجات مهمترین مشکل کشاورزان استان در این بوده است که دولت با خرید تضمینی در سالجاری در راستای رفع این مشکل به حمایت از کشاورزان اقدام کرده است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار