menusearch
golbangedena.ir

بعد از ۲۱ سال؛ با سواد شدن دختر معلول کهگیلویه و بویراحمدی

جستجو
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۸:۳۸
۱۳۹۹/۱۰/۶ شنبه
(0)
(0)
بعد از ۲۱ سال؛ با سواد شدن دختر معلول کهگیلویه و بویراحمدی
بعد از ۲۱ سال؛  با سواد شدن دختر معلول کهگیلویه و بویراحمدی

 

با سواد شدن دختر معلول کهگیلویه و بویراحمدیبه گزارش پایگاه خبری گلبانگ دنا، سیده فاطمه صفا اصل ساکن شهر پاتاوه در شهرستان دنای کهگیلویه و بویراحمد که دارای معلولیت جسمی است و به سختی توانایی جابجا شدن در خانه را دارد پس از ۲۱ سال از نعمت سواد برخوردار شد.

وی گفت:از ناحیه پا به طور کامل و در بخش های دیگر از اعضای بدن نیز دارای معلولیت هستم و به همین دلیل هم نتوانستم به مدرسه بروم.

خانم صفا اصل با بیان اینکه از طریق کلاس های فرد به فرد نهضت سوادآموزی در سن ۲۱ سالگی باسواد شدم افزود: هم اکنون با مطالعه کتاب ها تنهایی ام در خانه مرتفع شده و با دنیای بیرون ارتباطم برقرار شده است.

وی اضافه کرد: آیات قرآن تلاوت می‌کنم و تعدادی از سوره های کوچک قرآن را نیز حفظ کرده ام و این بهترین توفیق با سوادی ام است.

سید علی صفا اصل پدر فاطمه هم گفت: دخترم پس از باسوادی از طریق مطالعه کتاب ها و همچنین فضای مجازی با بیرون از خانه ارتباط برقرار کرده از روحیه و شادابی بهتری برخوردار شده است.

زهرا صابری مربی این سوادآموز گفت:فاطمه با ذوق و شوق فراوان درس ها را پیگیری می‌کرد و دوره سوادآموزی را تمام و هم اکنون در دوره انتقال ثبت نام کرده و قصد دارد ادامه تحصیل دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۲ و ۷ دهم درصد مردم باسوادند.

هادی زارع پور افزود: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار دارند.

خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: در برنامه سوادآموزی آموزش وباسوادی معلولان، زندانیان، نیرو های مسلح، عشایر و اولیای بیسواد در حال اجراست.

در آیینی از سوی معاونت سوادآموزی و ستاد خیریه کمک به معلولان و رئیس آموزش و پرورش شهرستان دنا از خانم فاطمه صفا اصل در شهر پاتاوه تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار