menusearch
golbangedena.ir

تنگه تامرادی، سرزمین آبشارهای بکر و چشمه‌های طبیعی

جستجو
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۲۵:۲۴
۱۳۹۹/۹/۶ پنج شنبه
(0)
(0)
تنگه تامرادی، سرزمین آبشارهای بکر و چشمه‌های طبیعی
تنگه تامرادی، سرزمین آبشارهای بکر و چشمه‌های طبیعی

آبشار تنگ تامرادی، جاذبه ای طبیعی و تاریخی در یاسوج

تنگه تامرادی

 

تنگه تامرادی در استان کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد. این استان مکان های طبیعی دیدنی بسیار زیادی دارد که این تنگه یکی از‌ آنها است. تنگ تامرادی در 50 کیلومتری غرب شهر یاسوج در مسیر جاده ی سپیدار واقع شده و دارای آبشاری زیبا و حوضچه های فراوان است. روستای تنگه تامرادی از طریق شهر یاسوج، با جاده ی مناسبی قابل دسترسی است. در خم هر پیچ و فراز این تنگه، تابلوی نقاشی بی نظیری از شاهکارهای طبیعت در مقابل دیدگان گردشگران به تماشا گذاشته شده است.

 

تنگه تامرادی یکی از معروف ترین و زیباترین دیدنی های یاسوج است،چشمانتان را ببندید و خودتان را در جاده ای باریک و پرپیچ و خم تصور کنید محلی پر از آبشارهای بکر و چشمه های طبیعی زیادی دارد. حتما از روستای حسین آباد که در ابتدای تنگ قرار گرفته دیدن کنید. این روستا یکی از روستاهای باستانی ایران است و مقبره ای از دوران هخامنشی در آن بر جای مانده.

 

بهترین فصل برای سفر به تنگ تامرادی

با توجه به این که شهر یاسوج دارای آب و هوای تقریبا سردسیری است، برای سفر به این شهر بهترین زمان می‌تواند فصل بهار و تابستان باشد، چرا که شرایط آب و هوایی در این منطقه بسیار معتدل و با ثبات است و مسافران می‌توانند با خیال راحت در این منطقه به تفریح و گذراندن اوقات فراغتشان بنمایند. اما با شروع فصول سرما، دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد و سرمای سختی بر منطقه حاکم می‌شود.

 

جاذبه های طبیعی در تنگ تامرادی

 

آبشارها

 

با توجه به جاذبه ای بارز و تماشایی که در تنگ تامرادی وجود دارد، آبشارهایی که در وجود دارند از مهمترین قسمت های این مجموعه ی تفریحی به شمار می‌روند. بلندترین آبشاری که در منطقه تنگ تامرادی وجود دارد نیز بیش از ۵۰ متر ارتفاع دارد و بقی آبشارهای این منطقه که حدود ۴ عدد می‌شوند نیز با ارتفاع های ۸ الی ۱۰ متری در مرتبه های بعدی این مجموعه قرار دارند. در پای هر یک از این آبشارها حوضچه هایی نیز به چشم می‌خورند که با سقوط آب در آنها موسیقی دلنوازی نواخته می‌شود.

 

غارها

 

علاوه بر آبشارهای متعددی که در این مجموعه وجود دارد، غارهای هیجان انگیزی هم هستند که از میان آنها آب می‌گذرد و با وجود‌ آنها در هر لحظه قطره ی آبی از سقف ممکن است بر روی صورت شما بچکد.

 

 چشمه بلوط عسلی

 

با توجه شرایط آب و هوایی مناسبی که در این منطقه برقرار است، در حوالی آن قسمتی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یکی از معروف ترین مناطق ییلاقی و تفرجگاهی در آن منطقه باشد. این محله در کنار چشمه ای به نام «بلوط عسلی» شکل گرفته است. این چشمه، حوضچه های طبیعی بسیاری را در دل خود دارد و گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

 

 جنگلهای از بلوط

 

به اندازه شرایط آب و هوایی در تنگ تامرادی خوب است که درختان بلوط زیادی در این منطقه رشد کرده اند و این محدوده را به جنگلی دیدنی از بلوط های سرسبز نیز تبدیل کرده است.

 

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، ۵۵ کیلومتری غرب یاسوج- جاده یاسوج – سپیدار

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار