menusearch
golbangedena.ir

دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ عدم صدور دفترچه جدید

جستجو
شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۱:۱۲
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ یکشنبه
(0)
(0)
دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ عدم صدور دفترچه جدید
دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ عدم صدور دفترچه جدید

 

دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان معتبر است/ عدم صدور دفترچه جدید

به گزارش پایگاه خبری گلبانگ دنا؛ عباس نورمحمدی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بیمه ای و درمانی در بستر الکترونیک و کاهش مراجعه مردم به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی، صدور نسخه های کاغذی دفترچه های درمانی متوقف شده است و بیمه شدگان و مستمری بگیران هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی می‌توانند از کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران پیش از مراجعه به پزشکان یا مراکز درمانی، تشخیصی و دارویی، به منظور اطلاع از برقرار بودن پوشش درمان، می‌توانند از روش های زیر با وارد کردن کد ملی خود استفاده کنند:

۱ - شماره گیری کد دستوری #4*1420* بدون نیاز به اینترنت
۲- شماره گیری کد دستوری #1666* بدون نیاز به اینترنت
۳-    استفاده از اپلیکیشن موبایل به نشانی pwa.tamin.ir
۴ -    ورود به سامانه اینترنتی medical.tamin.ir

نورمحمدی افزود: پزشکان، دندانپزشکان و ماماها نیز هنگام مراجعه بیمار بیمه شده، پس از احراز هویت، برای بررسی برقرار بودن پوشش بیمه درمانی وی می‌توانند از هر یک از روش های یادشده استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از اطمینان از برقرار بودن رابطه بیمه پردازی، پزشک می‌تواند اقدام به ویزیت بیمار کرده و ترجیحا در بستر نسخه الکترونیک یا در صورت فراهم نبودن امکان این کار، بر روی برگه های دفترچه در اختیار بیمه شده و یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی، نسخه نویسی کند.

وی افزود: در صورت قطع بودن سامانه، قطعی برق یا فراهم نبودن امکانات و شرایط نسخه نویسی الکترونیک، پزشک طرف قرارداد یا غیرطرف قرارداد می‌تواند دستورهای دارویی، تشخیصی یا درمانی را روی برگه های دفترچه دراختیار بیمار، یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی صادر نماید. در این صورت درج نام و نام خانوادگی، کد ملی بیمار، کد استحقاق سنجی و تاریخ ویزیت در نسخه ضروری است.

نورمحمدی اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند پس از صدور نسخه در سیستم نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک معالج، با مراجعه به هر یک از داروخانه ها یا مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی طرف قرارداد تامین اجتماعی و ارائه مدارک هویتی، خدمات تجویز شده توسط پزشک (دارو، آزمایش، تصویربرداری و...) را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: داروخانه ها، مراکز تشخیصی و سایر مراکز خدمات سلامت باید در درجه اول نسبت به احراز هویت مراجعه کننده اقدام و پس از استعلام برقراری پوشش بیمه درمان، به بیماران بیمه شده ارایه خدمت کنند.

وی گفت: این مراکز درصورتی که بیمار، نسخه کاغذی ارایه کند، بر مبنای اطلاعات درج شده در نسخه، اطلاعات هویتی و دستور پزشک را در سیستم ثبت و سپس ارایه خدمت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراکز ارایه کننده خدمات سلامت درصورتی که دارای نرم افزار اختصاصی برای تولید نسخه الکترونیک هستند، می‌توانند نرم افزار مورد استفاده خود را از طریق سامانه های واسط (API) که از طرف سازمان تامین اجتماعی در اختیار تولیدکنندگان نرم افزارهای حوزه سلامت قرار می‌گیرد، به سیستم های نسخه نویسی و نسخه خوانی این سازمان متصل کنند و الزامی به استفاده انحصاری از سیستم های تامین اجتماعی ندارند.

وی تاکید کرد: موفقیت در اجرای طرح نسخه الکترونیک و توقف صدور دفترچه های درمانی نیازمند همکاری جامعه پزشکی و درمانی است و قطعا در صورت همراهی مردم و دست اندرکاران حوزه سلامت، نتایج مطلوبی خواهد داشت که مهم ترین آنها مدیریت هزینه ها، کاهش رفت و آمد و مراجعات غیرضروری و تسهیل در دریافت خدمات خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی از بیمه شدگان خواست با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و درج اطلاعات هویتی خود اقدام کنند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار