menusearch
golbangedena.ir

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: شیوع کرونا در استان به ۲۴.۹ در هزار نفر رسید

جستجو
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۶:۳۵
۱۳۹۹/۹/۶ پنج شنبه
(1)
(0)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: شیوع کرونا در استان به ۲۴.۹ در هزار نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: شیوع کرونا در استان به ۲۴.۹ در هزار نفر رسید

                                                                                            شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری گلبانگ دناو به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پرویز یزدانپناه عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میانگین سن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان 42 سال است، اظهار داشت: میزان بروز بیماری کرونا ویروس تا 30 آبان ماه در استان 24.9 در هزار نفر و در کشور 9.7 در هزار نفر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کشندگی کرونا ویروس در استان 1.6 در هزار نفر جمعیت و در کشور 5.3 در هزار نفر جمعیت است، عنوان کرد: یک دستگاه پی سی آر جدید در استان در حال راه اندازی بوده که با شروع بکار این دستگاه ظرفیت نمونه گیری در استان از 400 تا 450 نمونه در روز به 700 تا 900 نمونه در روز افزایش می‌یابد.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان روند افزایشی دارد، افزود: با اجرای طرح محله محور و اعمال محدودیت ها در سطح استان امیدواریم که روند شیوع و ابتلا سیر نزولی پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرکز سوم نمونه گیری در شهر یاسوج راه اندازی شده و در تلاش هستیم که سرعت نمونه گیری و تعداد تست ها به صورت هدفمند افزایش یابد.

یزدان پناه در ادامه افزود: در بیمارستان های کرونایی استان مشکلی برای تأمین اکسیژن وجود نداد و با رایزنی های انجام شده از طریق وزارت بهداشت سه استان برای تأمین اکسیژن مورد نیاز اعلام آمادگی کرده اند، همچنین فاز دوم کارخانه تولید اکسیژن در استان آماده فعالیت است.

وی با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی در استان ادامه داد: در شهر یاسوج علاوه بر تخت های بیمارستان شهید جلیل تعداد 24 تخت در بیمارستان شهید بهشتی برای خدمات دهی فعال هستند و همچنین برای بیمارستان شهید رجایی نیز در حال فراهم سازی تجهیزات و امکانات لازم هستیم.

یزدان پناه در ادامه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: باید تمام تلاش برای کاهش شیوع کرونا در این شهرستان و شهرستان های همجوار بکار گرفته شود.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار