menusearch
golbangedena.ir

سوم جمادی الثانی فاطمه زهرا(س)، نخستین شهید راه ولایت

جستجو
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۷:۱۵
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ یکشنبه
(0)
(0)
سوم جمادی الثانی فاطمه زهرا(س)، نخستین شهید راه ولایت
سوم جمادی الثانی فاطمه زهرا(س)، نخستین شهید راه ولایت

 

فاطمه زهرا(س)، نخستین شهید راه ولایتبه گزارش پایگاه خبری گلبانگ دنا، حضرت فاطمه زهرا (س)، دختر گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری پس از گذراندن عمری کوتاه، اما سرشار از درس های بزرگ به شهادت رسید.
در دوران کودکی، مادر گرانقدرش را از دست داد و در فراق او در روزگار غربت و محنت پدر بی تابی می‌کرد.

رسول خدا (ص) درباره مقام دختر گرامیش فرمود: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود فاطمه است.
مهربانی و عطوفتش نسبت به مردم به حدی بود، که فرزندش امام مجتبی (ع)، شب جمعه ای مادر را در محراب عبادت دید که از شب تا صبح فقط برای دیگران دعا می‌کرد و برای خویش دعائی نکرد، فرمود: پسرم! اول همسایه بعد اهل خانه.

وفاداری او نسبت به امیرالمومنین (ع) به حدی بود که در طول سال های زندگی با آن حضرت فرمود: «من حیا می‌کنم چیزی از شما بخواهم که توانائی فراهم آوردن آن را نداشته باشید.»

فاطمه زهرا (س) زمانی که می‌دید علی (ع) تنها و غریب مانده و حقش پایمال گردیده، اندوه و دردی بی پایان دلش را می‌آزرد و از زیر پا گذاشتن فرمان خدا مبنی بر امامت حضرت علی (ع) شکوه می‌کرد، تا جایی که در این راه، خود و غنچه نا شکفته اش محسن را فدا نمود.
در هنگام یورش حاکمان غاصب به خانه اش، حضرت زهرا (س) به گونه ای میان درب و دیوار آسیب دیدند که علاوه بر صدمه های سخت، جنین ایشان نیز سقط شد و تازیانه های بیشماری بر جان و روح او نشست.
همه این رویداد های تلخ و دردناک حضرت زهرا (س) را به بستر بیماری کشاند.
رویداد های تلخ، شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش از پیش شرایط جسمى و وضعیت روحى حضرت زهرا (س) را دشوارتر می‌کرد.
اما حضرت فاطمه (س) با اینکه روز به روز پیکرش آب مى شد، هیچ شِکوه ای از بیماری نداشت تا به شهادت ایشان منجر شد.

تاریخ دقیق شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)

با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت ۷۵ روز، در سیزدهم تا پانزدهم جمادی الاوّل، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌خوانند، اما بنا به روایت ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا (س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌خوانند.

بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا ۶ روز است، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی است.

ظاهراً علت اینکه سه روز در هر ماه به عنوان روز شهادت آن حضرت معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماه های قمری از رحلت پیامبر (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س)،۲۹روز بوده باشند، حال آنکه در صورت کامل بودن ماه های قبل، روز شهادت ۱۳ جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود.

دو خط روضه شما را مهمان میکنیم

 


در روز شهادت ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س)، و با توجه به شیوع کرونا، به سادگی یک چای و دو خط روضه، همه ما می‌توانیم روضه فاطمیه برپا کنیم.

به نیت تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان بسم الله:

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار