menusearch
golbangedena.ir

مرگ دو بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

جستجو
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲:۳۲:۲
۱۴۰۰/۶/۱۹ جمعه
(0)
(0)
مرگ دو بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
مرگ دو بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلبانگ دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه دو هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار قربابیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۰۶ نفر افزایش یافت.

دکتریزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۴۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۲۱۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکترپرویز یزدان‌پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۵ هزار و ۴۶۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی ادامه داد: از ۷۶۹ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی در شهر‌های یاسوج و دهدشت حدود ٢٨ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود، همچنین از ۴۷۳ نمونه رپید تست ۱۲ درصد موارد مثبت که بیشترین موارد در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی بوده است.

دکتر یزدانپناه عنوان کرد: با توجه به ماهیت ابن بیماری، رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، حفاظت فردی و استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مردم باید بیماری کرونا را به عنوان یک واقعیت بپذیرند ولی تا زمان اتمام واکسیناسیون، باتوجه به اینکه بیماری به قوت خوت آسیب زا است، باید در ارتباط با محیط و افراد جامعه محتاطانه رفتار کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور و استان لازم است مردم همزمان با فراخوان به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند و واکسن‌های خود را تزریق نمایند تا مرگ و میر کاهش یابد و در صورت ابتلای مجدد به کرونا شدت بیماری در آنان کم باشد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار